DAYANIKSIZ BEYAZ EŞYA: SAMSUNG ALMAYIN: ALDIRMAYIN!

2013 bilemedin 2012 tarihinde satın aldığım 11 senelik Samsung buzdolabım kendi kendini imha etti.

Şaka yapmıyorum! Tamiri imkansız imiş. Yenisini almalısınız dediler. Ay bir de nasıl düşünceliler: Haydi yine iyisin, tamir parasına yenisi verelim ablacığım, tarzında bir seçenek bile sundular!

Bu yazımın ana fikri; Samsung almak pişmanlıktır. Demedi demeyin. Şikayet Var internet sayfasında benzer tonca şikayeti okuyabilirsiniz.

Vaktiniz varsa lütfen okuyun veee PAYLAŞIN! Olayların gelişimi aşağıda yazdım.

Hey! Sen SAMSUNG’sun: Kendine Gel!

Samsung güya ÜST SEGMENT bir marka, Altus, Seg veya Regal gibi alt segment değil. Ancak telefonda konuştuğumuz pek kibar müşteri temsilcisi ‘siz buzdolabını alalı 11 sene olmuş. Bu ürünlerin 10 senelik kullanım süresi var. Bozulması normal. Eğer dilerseniz tamir fiyatını bize ödeyerek yenisini alabilirsiniz’ dedi. Evet bunu dedi!!!! Şakaaaaaaaa mısınnnnn diyemedim. Şoktan şoka savrulurken olmuyormuş!

Samsung ürünlerinin sadece 10 sene kullanım ömrü var: Satın Almayın!

Düşünün kaliteli olsun, uzun zaman kullanayım diye X lira olan ucuz marka yerine, paraya kıyıp 4X liralık pahalı bir ürün alıyorsunuz. Ancak X liralık ucuz ürün kadar kullanamıyorsunuz. Ve bir de öğreniyorsunuz ki: Sadece 10 sene kullanım süresi varmış. Hey! Sen SAMSUNG’sun: Kendine Gel! Demez mi insan; Aşkı Memnu kafasına girip.

SAMSUNG BUZDOLABI BAHSİMİZDEKİ OLAYLAR ŞÖYLE GELİŞTi

Önce durduk yerde buzluk çalışmamaya başladı. Servis geldi. İki gençten adam. Biri yine Samsung marka olan çamaşır makinası faciamda bana eşlik etmişti. Tanışıyorduk oradan. Not: Vakti olanlar için yazının sonunda onu da yazacağım.

Bu arada nasıl dandik parçalar kullanıyorlarsa buzdolabının dijital panel göstergesi ekranındaki yazılar da silinmişti. Servis elemanı bir iki dokunuş yaptı. Buzluk düzeldi. Oh tamam dedim. Çalışmayan dijital ekran için 2.600 tl (78 usd) fiyat söyledi. Fiyatı duyunca bir zıplasam da amann ekranı görmesem nolllcakkk istemem diyerek, servisçileri yolcu edip bitik yiyecekleri atma işe koyuldum.

Buzlukta çözülen ettir, balıktır, kıymadır bir araya getirip kediler için kaynattım. Oo bayıldılar mönüye. Demek ki bunlar kediciklerin hakkıymış. Her işte bir hayır var diye düşünerek yine marketin yolunu tuttum.

Aman efendimm yerli somon indirimde. 2 kiloluk bir balığı dilimlettim. Bir iki parça yedim. Kalanı buzluğa koydum. Neden? Çünkü çalışan bir buzluğum vardı artık!

O GECE MUTLU UYUDUM!

Sabah kalktım, gözümdeki çapağı silmeden buzluğa baktım veee ahanda çalışmıyordu: YİNE. Ah bir de sürprizi vardı yaramazın. Artık sadece buzluk değil, alt kısım da çalışmıyordu. Somon balıklarım, cânım somon balıklarım büzüşmüştü. Hemen hepsini aldım. Büyükçe bir tavada kısık ateşe koydum. Sabah saat 10 idi. Daha kahve içmemişim!

BÜYÜK AĞBİLERDEN SERVİSÇİ GÖNDERDİLER

Müşteri temsilcisi olan son derece nazik kişiyi aradım. Durumu anlattım. Bu kez büyük ağbilerden olduğunu düşündüğüm servisçi kişi asistanı ile geldi. Oraya baktı, burayı inceledi. Arka paneli açmaya çalıştı. Açamadı. Yüzü bir garip. İçimden ‘Allaa allaah’ diyorum. Yani koskoca evde tekim. Hanım nineler gibi buzluğu tıka basa dolduran biri de değilim. Çarpıp açıp kapatacak cinsten çocuktur, adamdır biri de yok: Noooluyorus???

BU KEZ SUÇU KİME ATACAK BAKALIM SAMSUNG?

5-6 senelik YİNE Samsung markalı çamaşır makinam 2022 yılında pörtleyip, servisçisi vs. Bir ton sıkıntı yaşattıktan sonra, 2. Bin tl’lik motor değişimi yapıldığında suç; makinaya fazla eşya yükleyen temizlikçiye atılmıştı. Ben de 24 saat kontrol edemediğim için ‘yapmıştır vallahi ne biliim’ diyerek kendisini savunmamıştım. Ki Güler hanım asla bu iftirayı kabul etmemişti. Sizlerin nezdinde kendisinden özür diliyorum.

Peki cânım PAHALI HAVALI Samsung buzdolabım; pekiii ona noolmuş olabilirdi? Evden yaşayan bir hayalet buzdolabını yerinden çıkarıp arkasını döndürüp kafa mı atmıştı defalarca kez? Ve yepyeni alet olaya içerlenip intihara mı karar vermişti? Olur ya hani Koreli sevimli DİZİLERDE FİLMLERDE!

2 Mikro-Minito Yeşillik Bana, Ben Rabbime Baktım!

Ee ne olmuş diye sordum haliyle. Bilmem nereye giden hava kanalları tıkanmış, dedi servisçi ağbi. Nasıl tıkanabilir yahu diye ısrarla sorunca, tıkanıyor işte, diye devam etti. İyi de dedim, kalp damarlarınız tıkanınca doktor sigara içmeyin diyor, buradaki problem ne? Baktı vik vik ediyorum. Buzluk rafının zemininde bir iki kereviz yaprağı kırıntısını göstererek ‘bunlar tıkıyor’ dedi. 2 mikro-minito yeşillik bana, ben rabbime baktım; Ya sabır diyerek!

SAMSUNG senin AR-GE departmanın YOK mu?

Ar-Ge departmanları ne yapar? Test! Nasıl yapar? Olasılıkları hesaplayarak. Böylece olası sorunları önlemeye çalışır. Ulan benim gibi, 2 lokma sebze, 3 parça et koyan ve tek başına yaşayan birinin buzluğu bundan mütevellit bozuluyorsa, varın siz buzluğunu tıka basa dolduran 4-5 kişilik ailelerinkini düşünün! Annemi düşünün! Kurban bayramında güya komşuya vermesi gereken etleri buzluğa istifleyen ablaları, ağbileri düşünün.

Samsung’un En İyi Beyaz Eşya Markaları Listesinde Adı Var: Hatta 5. sıradalar. Kanmayın: Almayın. Aldırmayın!

Arama motorlarına ‘En İyi Beyaz Eşya Markaları Listesi’ yazdığınızda Güney Koreli Samsung markası 5. Sırada. İlk sıra Arçelik ve Bosch’un.

Alman Devi Bosch’un kurucusu olan Robert Bosch’un ünlü sözünü bilirsiniz

“ I would rahter lose money then trust: Güven kaybetmektense para kaybetmeyi yeğlerim.’’

Bosch yeri yurdu belli, taş Alman markası. Sahibi dediğini yapmış. Haydi Samsung’a bakalım. Kim gillerdeen oluyoooglaaaaa bunlar?

Samsung’a güvenmemek için 1 neden daha var:

Türkiye Samsung’u motorlarda tarayınca Türkiye konusunda ortam karışık. Bunlar galiba fason ürettiriyor ürünleri. Çünkü bir yerde denk geldim. Kayseri diyor, öteki yerde başka bir şehir falan. Ee nerede fabrikanız? Yazımın sonunda Arçelik tesislerinin videosunu paylaşayım. Kendime de ders olsun!

Sanırım: Samsung Türkiye pazarında ‘Koyuncu Elektronik’ adında distribütör vesilesi ile bulunuyor. Bir Samsung ürünü satın aldığınızda direkt Koreli Samsung ile değil bu aracı şirket ile muhatap oluyorsunuz anladığım kadarıyla. Türk menşeeli şirketlerin gerçekten kurumsal değilse satış politikalarının tüketiciyi korumaktan çok daha fazla nasıl kar ederiz üstüne kurulu olduğunu hepimiz biliyoruz. Donanım Haber’de 2018 tarihli bir yazıya denk geldim. Taaa o zamanlardan çok havalı bir marka, biz kullanıcıları Japonmuş hissi de veren adıyla tavlamış. Hoş ben haber sitelerine de temkinli yaklaşıyorum artık. Influencer’lar gibi onlar da para ile iş yapıyor çünkü.

SÜRPRİZİ SONA SAKLADIM!

Zira benim buzdolabı ve çamaşır makinasından önce bir Samsung TV maceram da var! 2008’de alıp 10 sene kullanmadan anneme verdiğim ve şu an ardiyede ölmüş bekleyen. İnsan bir televizyondan ders alır değil mi? Almadım ve sonrasında satın aldığım 2 üründe de ciddi sorunlar yaşadım.

Bari siz benim gibi aldanmayın! Samsung pişmanlıktır. Almayın kardeşim. Gül gibi yerli markalar var. Dünya kullanıyor. Kıymetlerini bilelim.

http://samsung.com

http://sikayetvar.com

#samsung #samsungtürkiye #samsungpişmalıktır #samsungalmayınaldırmayın #dayanıksızbeyazeşyasamsung #HanJongHee #KyungKyeHyun #KyeHyunKyung #jonHeeHan

Samsung.com sayfasında yer alan fıkra 😋
#samsungmağdurları

About Vildan Çetin

instagram: _vildancetin_ beynelhayat velmemat... writer; published 2 books from sacred life trilogy: the origin, the voice. trtcocuk cartoon serial ciciki's script&jingle, tik&tak cartoon series, neşeliçocuklar youtube, advertiser, brand strategist, content developer, youtuber, documentary
Bu yazı taze diş macunu içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın