Ortadoğu’nun kaşıntı tutan gözü!

Ortadoğu’nun kaşıntı tutan gözü!

Kas gibi gözün de hafızası olmalı velev ki o hafızayı bir kez kaşıntı tutmasın.Bu güne değin, aklınıza hangi mesel gelirse gelsin batılının bize bellettiği bir görsel dizin var. Bu dizinler yumağı hafızamıza kilitli: Anahtar ve kilit. Bir fikir, bir uyarı, bir tehdit, bir güzellik mi düştü aklımıza anahtar tıkırt diye döner kilitte, belletilmiş görüntü kullanıma hazırdır! Görüntü demek sonuçlar dünyası da demektir. Dolayısı ile bu emperyalist taassuba kilitlenen bilinç öldür allah kendini yeniliğe, yeniliği bırakın gerçeğe açamaz…dı: O eskidendi. Şimdi internet var. Bu saatten sonra, ahkam yürütme işiyle meşgul ekip kendini tekrarlamasa hiç fena olmayacak! Çünkü anahtar ve kilit gibi şifre de hepten değişti. Uzun bir zamandır kuralları yeni çağın iletişim araçları koyuyor.

Evet bu yeknesak çevrimi kıran tek şey özgür iletişim. İleşmek. Üleşmek. Al takke ver külah kavga gürültü, toz duman içinde ortak noktayı bulmak. Herkes zırt pırt Evrupa ve Amerika hudutlarına giremediğinden, internette bu durum gayet acısız ve neredeyse bedava oluyor. İnsanın tekmelenmekten kaburgaları kırılmıyor veya bebeği düşmüyor. Hamile ve meydanda diye neredeyse -…- anladınız işte, o muameleyi görmüyor. Birileri diğerlerinin, bir el yağ diğeri balda olmak üzere nasıl yaşadığı görüyor artık. Ya da ‘oy anam karının kalçalara bak’ diyor önce. Sonra, iyi de ne güzel dans edip eğleniyorlar benim ne eskikim var, demeye başlıyor insanlar. İnsanca yaşamanın, hak hukuk aramanın yolunu yordamını bulmaya çalışıyor.

Zemini gittikçe kayganlaşıyor iktidar koltuklarının. Patır patır düşmeye başlıyor büyük popolar.  Korku imparatorluklarının başındaki diğer uyanık herzevekiller hemen dersleri alıyor: Önce internet kapatılıyor artık. Kapatılmasa da engelli hale getiriliyor. Gizli sözleşmelerle elini kolunu kırıp iş göremez raporu veriyorlar sanal aleme.

Bknz: İran! Pakistan! Afganistan!

Pasaportum şahit. 8-9 sene önce gittim Kıpti vatanının ana şehri Kahire’ye. Fakirinden zenginine şahane gettolar vardı. Zengin tarafı şöyle hayal edin: diyelim ki Etiler’e gitmek istiyorsunuz.  Yok öyle elini kolunu sallayarak cısta cıstak müzik sonuna kadar köklenmiş Nisbetiye Caddesinde turlamak falan!  Önce polis-asker barikatındaki tiplere kendinizi beğendireceksiniz.  Aksi takdirde o semte giremiyorsunuz. Bir de Mısırlı erkek arkadaşlar var. Amerikan Üniversite’sinde okumuş. Şakır şakır ingilizce konuşan. Hepsi sokaktalar. İçiyorlar. Gezip tozuyorlar. Sokaktaki kızlar Kıpti yani Hristiyan Mısırlı: Tü kaka!  Müslüman kızlar evde. Büyük bir yüzdesi kapalı. Büyük bir yüzdesi sünnetli. Her türlü hayattan zevk alma ihtimaline karşı koruma altında. Ailenin erkeklerinin sahip olduğu hakların hiçbirine sahip değil. Sözde özgürler. Baskı hep kadına!  Mısır’daki barikatlardan kadınlar geçemiyor. Kurallarla çepeçevre sarılı, mecburen evde, mecburen internette takılan ve bu mecburi devrimi yapan işte bu mahrum kadınlar olmalı. Şifrelerin değişme vaktinin geldiğini bu kadınlar haykırmış olmalı avaz avaz. Yoksa BBC muhabirine pandik atan Mısırlı arkadaşlar değil, diye düşünüyorum. Onların özgürlük çığlığını işitmiş olmalı tüm tek dinli tanrılar.

Kadınları görsel hafızaların hapishanelerine kilitleyen ve özgürlüklerini elinden alan bağnaz fotoğraflar tek tek silinip atılmalı tüm Ortadoğu’da. Bu bir aşama. Merdivenin ilk basamağı. Bu aşamaları geçerken hepimiz birbirimizi görüyoruz. Sorguluyoruz. Şakşakçı çevremiz dışındakilerin fikirlerine kulak kabartıyoruz. Mantıklı gelmeye başladıkça dinlemeye de başlıyoruz.  İstiyorum ki bu yeni mantık bizi birbirimize yakınlaştırsın, daha sıkı bağlasın.  Ortadoğu’daki devrim, analarının kucağında harakiri yapan dolduruşa gelmiş evlatlar değil, özgürlüğü  özümsemiş hakkaniyetli yeni bir nesil yaratsın. Öyle bir hapşursun ki Ortadoğu içindeki tüm pisliği atsın. Rahat bir nefes alsın.

Reklamlar

About Vildan Çetin

instagram: _vildancetin_ beynelhayat velmemat... writer; published 2 books from sacred life trilogy: the origin, the voice. trtcocuk cartoon serial ciciki's script&jingle, tik&tak cartoon series, neşeliçocuklar youtube, advertiser, brand strategist, content developer, youtuber, documentary
Bu yazı taze diş macunu içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s